lauantai 9. toukokuuta 2015

Kukkaräjähdys

Okei, myönnetään. Oon saattanut hiukan seota kukista.
 
Olen nyt kuluttanut kaksi lomapäivistäni haalimalla kukkia parvekkeelle, kotiin, ittelleni..
 
 
 Istutin meiän häiden kynttiläkippoihin jotain mulle tuntemattomia pikkukukkia. Katotaan nyt, kauan ne kestää tai että kestääkö ne ylipäätään.

Parvekelaatikoihin lätkäsin melko summanmutikassa lumihiutaleen, orvokin, ruusun, muratin, muratin, orvokin, daalian ja orvokin, tässä järjestyksessä.
Valkoiseen kippoon tuolla toisen lootan naapurissa istutin noiden pikkukippojen mysteerikukkasten paketin loput, jotka ei kukkinut. Tokkopa ne meidän pimeällä parvekkeella alkaakaan kukkia.
 Mietin myös, että voisin kukkaräjähtää kesäisissä häissä, koska sattui kirpulla näin passeli mekko vastaan! Mähän siis tunnetusti inhoon olkaimettomia mekkoja, koska ei niitä voi käyttää, mutta tää oli jotenkin erilainen tai sit oon vaan keväästä sekaisin. Huomasin myös, että mun vasen jalka on ihan surullisen tyhjä. Pitää ehkä sinnekin piirrätyttää jotakin.
 Täysin epäminämäinen paitatyyppi on tällainen sifonkinen kauluspaita. Mut vaimolta kysyin, et mites tää ja sit olinkin jo sovittamassa ja ostamassa. Mietin vaan intiaanikesää, mun sitten jo ihan pitkäksi kasvanutta tukkaa ja farkkusortseja tän kaverina, kun polkupyöräilen auringonlaskuun.
Vimottiseksi vielä kukkakimppu aamuiselta kauppareisulta. Oon haaveillut leikkopioneista vuosia, siitä asti, kun tajusin sellaisiakin olevan olemassa. Nyt rohkaistuin ostamaan niitä kukkapäissäni ja kimpussa niitä oli vaan kolme. Piti sitten ostaa kaveriksi vaaleanvihreitä ruusuja, kun ei oikein muutakaan sopivaa ollut. Ruusut oli niin kerrottuja, että ne näyttää jo valmiiksi vähän vanhoilta, mutta sehän onkin vaan hienoa, eiks? Olisin mielummin ostanut vähän vähemmän kerrottuja.
 
Nyt mä vannon itelleni, että kastelen näitä parvekekukkia säännöllisesti ja vaihdan leikkojen vedet joka päivä. Yleensä en jaksa tehdä kumpaakaan ja senhän tietää, kuinka siinä käy. En yleensä myöskään jaksa korvata niitä kuivuneita ja kuihtuneita kukkasia mihinkään. Nyt ei saa käydä niin.
 
Mitä me tykätään meiän kukkasista?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro joku juttu!