perjantai 20. huhtikuuta 2012

Mihin internet minua viekään

Internetsin ihmemaailma on oikeesti kummallinen. Joskus on oikeesti huvittavaa seurata, millaisia polkuja myöten sitä löytää erilaisille sivustoille.

Mä oon töissä, ainoa työtehtävä mikä mulla on ennen kuin pitää lähteä viikonloppureissulle, on käydä maailman pelottavimmassa kellarissa, jonne pitää mennä ulkokautta ja siellä sataa kaatamalla. Koska mulla toistaiseksi on luppoaikaa, mä luin pari blogia... ja päädyin Pupulandiaan. Landian Jenni oli lukijavinkin kautta löytänyt sarjakuvataiteilija Nina Matsumoton blogiin, josta löytyi valokuvasarja, jossa valokuvaajat Howard Schartz ja Beverly Ornstein ovat kuvanneet kymmeniä Olympia-tason urheilijoita.

Tuo valokuvasarja oli tosi mielenkiintoinen, se todella osoittaa että vartalomalleja on monenlaisia. Oon itte joutunu oppimaan sen kantapään kautta: vaikka mä kuinka laihtuisin, ei musta silti tulis tosi kapoista supermalliluikkua, koska en vaan ole sen mallinen, luut tulee vastaan. Ja kun alle 160cm pitkä äitini ja vähän reilu 160cm pitkä isäni luovuttivat ne vähäiset pituutta antavat geenit isoveljelleni, on tuloksena tällainen persjalkainen tyttölapsi, joka ei voi koskaan pitää chinoja tai korkeavyötäröisiä housuja.

No mutta siitä päästäänkin toiseen aiheeseen. Kuvissa mun huomion kiinnitti erityisesti yksi urheilija, jolla on tekojalat. Pakkohan se oli googlettaa, kyseessä siis amerikkalainen urheilija Aimee Mullins, joka on toiminut myös mallina. Google antoi mulle tällaisia kuvatuksia, jotka sai mut haukkomaan happea.



Ite kun oon tällainen alakuloon, masennukseen ja urputtamiseen taipuvainen yksilö, jonka lempisana englanninkielessä on "giver-upper" (joka siis ei oo ees virallinen sana), niin en voi kuin ihmetellä mistä nämä hullut ihmiset saavat energiansa.


Ihanan Aimee Mullinsin kuvat pöllin röyhkeästi googlesta, mutta niitä kannattaa käydä ihailemassa TÄÄLLÄ.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro joku juttu!