sunnuntai 27. tammikuuta 2013

Parasta tällä hetkellä: UMK 2013

Eikö se ollu vuosi sitten kun nää Euroviisukarsinnat muutettiin Uuden Musiikin Kilpailuksi? Koko juttua kritisoitiin hulluna eikä sitä varmaan juuri kukaan kattonukaan. Meikähän ei oo tajunnu koko viisuista ikinä yhtään mitään, vissiin kerran kattonu ne kokonaan läpi ja täähän sekotti mun pakan lopullisesti ja vuosi sitte kelasin että hiiteen koko viisut.

Mut siis tänä vuonna mä jotenki ymmärsin tän konseptin paljo paremmin. Suomessa ei nykyään enää oo juurikaan mitään isompia väyliä mitä kautta uudet bändit sais ees pienen tilaisuuden esittää että mitä ois tarjolla. YleX, joka UMK:ssakin on mukana juontajia ja yhtä tuomaria myöten, soittaa joka päivä Uuden Musiikin Aamu ja Ilta -ohjelmissa täysin uutta musaa ja nää kisabiisitkin on siellä jo kuultu. Radio nyt vaan sattuu oleen vähän semmonen huomaamattomampi telkkariin verrattuna.

Koska Jyrki-ohjelmaa ei enää oo ja jälellä on vaan Idols ja Talent yms. niin tää UMK:han on ihan loistava ja freesi juttu. Pois se ikävästi kasarilta kuulostava Euroviisu-leima, vaikka siihenhän tää kisa väistämättä liittyykin. Mutta mulle on oikeestaan aika sama, että kuka näistä lähtee edustaan meitä Malmöön viisuihin, parasta on että meikän Spotify-lista on saanu montamonta uutta biisiä soittoon. Ja todella toivon että aika monesta näistä bändeistä kuullaan jatkossakin. Tässon nyt sitte meikän suokkarit ja vähän inhokkejaki.


Ensimmäisenä ja ihan syystä: Rautakoura!! <3 Miten symppis porukka ja biisi?! Mä toivon salaa tälle voittoo, mut en jotenki usko että se menis läpi viisuissa. Mut tästä UMK:ssa on just kyse, miten muuten tollanen katusoittajaporukka pääsis esiintyyn tollaselle yleisölle ja tuomaristolle ja siis ennen kaikkea mulle, kuin tällasen ohjelmaformaatin kautta.


Great Wide Northissa ois potentiaalia mun uudeks lempibändiksi, koska onhan noi jätkät aika käsittämättömän håt. Joo mulle on ennenki sanottu että mun musankuuntelu on aika visuualispainotteista... Mut siis näillekään mä en oikeestaan povaa voittoa, toivon vaan että jäbät saa tarpeeks näkyvyyttä että kohta saadaan levy tulille.


Last Pandan pojat on jotenki tosi sympaattisia ja toivosin nostetta niittenkin toiminnalle.


Tää Miikkaeli on kaikkien tuomarien suosikki ja onhan tää aika massiivinen ja tosi hienosti tehty biisi. Toi jäbä nyt vaan sattuu saamaan mun niskakarvat pystyyn enkä voi sietää sitä millään tasolla. No mut se on vaan mun mielipide. Mitenkähän tää menis läpi tuolla Euroviisujen sateenkaarikansan parissa??


Sokeriksi pohjalle. Sokeriksi, kermavaahdoksi, marengiksi, marmelaadiksi yms. ylimakeaksi. Tässä on niin saakelisti liikaa kaikkee että oon varma että tää a) voittaa UMK-skaban ja b) voittaa koko Euroviisu-spektaakkelin. Krista sano itte että se kirjotti tän biisin sen poikaystävälle niinkö vinkiksi, mut jos mä oisin ton poikaystävä ja kattosin tätä niin saattaisin pakkailla jo laukkuja. Toni Wirtanen tuomaristossa sano että ois kiva nähä onko ton kaiken sähellyksen sisällä joku oikee ihminen, mut emmä tiiä onko täs skabassa nyt ihan siitä kyse.

Oikeesti tyypit, UMK tulee torstai-iltaisin ja nää kaikki biisit on päässy jo finaaliin!! Kattokaa kakkosta!

2 kommenttia:

  1. Mä en oo jotenkin taas tätä yhtään jaksanut katella, mut euroviisut, todellakin! Meil on ollu kunnon kisakatsomotki jonain vuonna. Mut joo, onhan tää siin mielessä ihan hyvä, et nyt siel ei oo pelkkiä iskelmäkonkareita yrittämässä Euroviisuihin, et siinä mielessä tosi hyvä diili! Näist esittellyistä näkisin kyl, et eniten ois potentiaalii just Kristalla tai jollain kierolla tavalla myös Rautakouralla. Ihan jännää, pitää ehkä tsekkaa tätä hommaa tarkemmin.

    VastaaPoista
  2. Onhan toi Kristan biisi niinku eniten EUROVIISU, on aika tollanen katyperrymäinen ratkasu. Mua snadisti harmittaa että unohin tästä esittelystä Arionin, jossa 16v. pojat soittaa heviä aikas hyvin. Käykää kollaan youtubesta.

    VastaaPoista

Kerro joku juttu!