perjantai 26. lokakuuta 2012

Voi talvi!

En viittaa lumeen otsikkoa enempää, mut hitto, et siel on ollut kylmä tänään. En oo yhtään henkisesti valmistautunut edes kunnolla sihen, et on syksy ja heti heittäytyä pitäisi talveen! Talvi on niin ankeeta, oon koko aika kipiä ja piru vie, ohan se paskaa muutoinkin. No, ei pidä olla tämmönen negaämmä vaan kiskoo villakalsarii jalkaa ja rallattaa menemään!

Meinasin jo, et joudun pelkällä sanan säilällä päivittämään kuulumisia, mut oli mulla onneks luurissa pari räpsyä tältä päivältä. Meillä on alkanut muutto bittimaailmassa, ostin meinaan palan pilveä ja siirtelen sinne nyt mun kuvia. Tää kuva on otettu aamulla noin kello 8:12 ja tällä hetkellä on edetty ihan että 3,1 Gt asti. Suattaapi hetki kestää, ennen kun kaikki kännissä räpsityt sutturakuvat on tallessa. Ostelin ton verkkolevyn lisätilan tosissaan Skydrivesta, koska tykkään kovast käytellä sitä, kun pääsen toistaiseksi kokeilemillani matkapuhelimilla, joita on ehkä viisi tai kuusi, sekä pc:llä että mäkillä näppärästi sit jatkossa käsiks kaikkiin kuviini ja vaikka kone posahtais, niin turvas on silti (olettaen, että toi siirto tulee joskus valmiiksi..) En jaksanut hintoi oikeestaan vertailla, mut kaks eri ihmistä eri tilanteissa sano mulle, että tuo 37e/vuosi/100Gt on ihan kohtuuhintanen, niin ostaa täräytin sen sit eilen. Meinaan viel räpsytellä laittaa vaimon säätämään niin, että kun uppaan kuvia koneelle, ne menee automaagisesti tonne mun pilveen. Ihanaa tää nykyaika, kun saa puhua pilven ostamisesta avoimesti ja saa asioita talteen paikkoihin, joita ei voi itte töryy rikki vahingossa. Sain kuulla, että noi serverit, jotka palvelua pyörittää, on varmuuskopioitu muutamaan otteeseen ja sijoiteltu sillä lailla maapallolle, että vaikka iskis maanjäristystä tai tsunamia, niin kaikki kopiot ei voi tuhoutua kerralla. Let's hope so!

Sit on kans pakko vähän vilauttaa meidän vaatehuonetta, kun rupesin höhöttää astuttuani tonne vaatehuoneeseen. Vaimo on vissiin paniikissa ettinyt lämpimiä vaatteita tuolta sen erittäin organisoidusta vaatteiden säilytysjärjestelmästä. Itellänihän on tossa alla tommosia rautalankakoreja, joissa on jämptit paikat kaikille kleduille ja luotisuoraan viikattuna ne vaatteet. Ainakin laatikoiden siivoomista seuraavina hetkinä vähän aikaa on.. Mun ystävät ei monesti suostu auttamaan mua pyykin ripustamisessa, ei siksi, että ne olisi patalaiskoja (tai ehkä sittenkin), vaan siksi, että ne kutsuu mua nimellä viikkausnatsi. Mulla on kauhian jämptit säännöt, miten pitää viikata paita, tai housut tai vaikka pikkarit. Jos menee hihat väärään suuntaan ja se paidasta viikattu lopputulos on väärinpäin, niin mä en kestä. Joskus on tilanteita, et vaimo hoitaa meidän pyykkihuoltoa ja mä saatan ettiä jotain vaatetta ihan vietävän kauan, kun se on pistänyt sen väärään paikkaan. En tajuu, mikä siinä voi olla niin hankalaa, mut on se ihan muru silti, et ei silleen nillityksenä, vaan ihan kaikella rakkaudella <3

Jotta marmatus ei ihan vielä loppuis tähän niin kerrottakoon, et mulla on oikeesti tällä viikolla alkanut viikonloppu jo perjantaina, jee, ja olin viel maanantaina ihan että party party parteeeey, mut nyt kun ois hetki, ni mul on skidisti lämpöö ja selkää särkee. Vitu! Oi arvoisat toverit: lähteekö tää kipeily kaljalla?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro joku juttu!