sunnuntai 16. syyskuuta 2012

Vegaanista majoneesia

Mulla on ruoka-aineallergioiden suhteen uusi teoria, kananmuna-allergia. Ja sitä on majoneesissa, josta tykkään aika paljon, ja ajatus majoneesittomasta elämästä saa lähestulkoon silmäkulman kostumaan. Onneks on vegaanit ja niiden hienot blogit. Tää ohje on otettu Vegaaninen versio -blogista.

Koska en ole mikään oman elämäni MasterChef, mulla tuli laitettua tähän ihan liikaa öljyä. Kaiken lisäks tän tekeminen ällötti mua niin paljo, etten oikeastaan halunnu kauheasti syödä sitä valmistuksen jälkeen. Mut annoin sen olla jääkaapissa pari päivää, ja nyt se on ihan käyttökelpoista. Jos se muna-allergia mulle todetaan, niin mun ei ainakaan tarvi lopettaa syömästä mun tehohiilaripläjäystä, eli paahtoleipää tonnikalamajoneesimössöllä.

Tässä on kaikki mitä kippoon on laitettu. Soijamaitoa, rypsiöljyä, sitruunaa, chilimaustetta. Ai niin ja lisäsin myöhemmin vielä sinappia, se puuttuu kuvasta hups.


Tämännäköistä tuli.

Tonnikalamössöä omnom. Siihen ei oikeesti tuu muuta ku majoa, tunaa, suolaa ja pippuria.

Vegaanit ruokablogit on muutenkin auttanu mun elämää tosi paljon, löysin niiden avulla mm. maidotonta pestoa. Sitä saa Ruohonjuuresta.

Viikon päästä oon suunnitellu aloittavani vihdoin sen eliminointidieetin, jossa poistan ruokavaliosta ihan kaiken paitsi tyyliin kalan, kanan ja vihannekset. Ehkä sillä sitten selviää, pitääkö vältellä maitoa vai kananmunia vai molempia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro joku juttu!