torstai 1. marraskuuta 2012

Pyttipannua!

Unohtakaa se jokikisessä somessa mainostettava avokadopasta, se on niiiiin passé. Nyt tulee vanha kunnon pyttipannu! Modernimpana versiona siis broileri-bataattipyttis.

Tätä safkaa oon hehkuttanu ihan jokaiselle, jonka kans oon jutellu viimeisen parin päivän aikana. Kaiken lisäks tein tätä niin paljon, että sain syödä sitä hyvillä mielin kolme iltaa peräjälkeen. Mutta maku vaan parani!



Löysin reseptin Valion sivuilta, kun etsin mitä vaan gluteenitonta (tosiaan, mun uus ruokavalio on täysin viljaton). Laitan ohjeet vielä vähän oiottuna silleen niinku mä tän tein.

Ainekset
1 saakelin iso bataatti
1 rasia hunajamarinoituja broilerisuikaleita
1 créme fraichea
pippuria
tomaattia (mulla oli luumutomaattipurkki)
fetaa tms. salaattijuusto
kananmunia (1 per ruokailija)

Ohjeessa luki että käytä grillattua kanaa, mutta mä tosiaan vaan paistoin suikaleet pannussa ja lisäsin bataattikuutiot sekaan. Bataatit jäi mulla vähän raa'aksi, eli ne kannattaa kuutioida tosi pieniksi ja laittaa ajoissa pannuun. Paistamiseen käytin suomalaista rypsiöljyä ;)

Kun tyypit on kypsiä, sekaan vaan kreem freessit ja pippuria, sit hautumaan hetkeksi. Lopuksi joukkoon sekoitetaan kuutioitu feta ja tomaatit. Käsittämättömän yksinkertaista.

Lautasannoksen päälle on hyvä läjäyttää vielä paistettu kananmuna, niin pääsee siihen pyttisfiilikseen.



Kuvitelkaa, että käytin nyt ekaa kertaa tota takana olevaa wokkikasaritsydeemiä, vaikka sain sen kaks vuotta sitten joululahjaksi töistä. Huomatkaa myös pienemmän paistinpannun kyljessä oleva kolo/mutka, joka saadaan nopsasti aikaan tipauttamalla pannu kivilattialle. Ei muuten oikeasti ollut minun tekosia se, vaan exän.

Oon ihan ok laittaan safkaa, mut tää kananmunanpaisto ei oikeen suju.

Saatte tähän loppuun ylläribonuksena vielä kuvan Sennasta, joka myös rakastaa tätä ruokaa. Ja jäätelöä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro joku juttu!