keskiviikko 2. huhtikuuta 2014

Salhakin osaa aakkoset

Kake yllytti mut tuhlaamaan arvokasta aikaani tällaseen, kun ei se muuten oo saanu innostettua mua blogin puolelle avautumaan. Eli tässä mun elämäni aakkoset:

Agrologit - Mun AMK-tutkinto, johon opiskellessani en ees tienny millaiseen lahkoon tulikaan liityttyä. Ihan omanlaisensa porukka, johon on jostain ihmeen syystä otettu mukaan myös tämmönen kaupunkilaislikka.

Bumblebee - Mun veli vei mut pari vuotta sitte leffaan kattoon Transformers-leffaa ja oon siitä asti ollu täysin niiden pauloissa. Oon aina rakastanu kaikkia supersankarileffoja, mut Transformerit on paras kaikista. Niiden kunniaksi mun elämäni toinen tatuointi on Bumblebeen kuva reidessä. Tiiättehän, Bumblebee on suojelija.

Cumpula - HEHS. Oliko pakko kirjottaa se Ceellä? Oli! Mun uusin kotipaikka, jossa sijaitsee mun eka oma asunto. Oon kovin ihastunut Kumpulaan, mutta suhtaudun siihen vielä silleen aika epäilevän arasti. Kyllä mä kohta sille lämpeen, ja se lämpee mulle.



Doge - PARAS MEEMI IKINÄ.

Escitalopram - Heitin Kakelle läpällä että aion listata tän. Mun päänsärkylääkkeen. Siis masennuslääkkeen. Tällä hetkellä olennainen osa mun arjen sujumista, ikävä kyllä.

Fox and the Hound - Mun seuraavan tatuoinnin aihe.

Geokätköily - Harrastus, jota jaksan tehä nykyään vähän liian harvoin.

Haukipudas - Synnyinkunta, nykyään osa Oulun kaupunkia. Voit viedä tytön Haukiputaalta, mutta et Haukipudasta tytöstä.

Imgur - Paras tapa kuluttaa luppoaikaa töissä.

Janne - Mun veli, jolle oon ollu pentuna maailman rasittavin pikkusisko.

Kake - Maailman paras Kake, joka jaksaa mun juttuja päivästä toiseen. Vaikka me nähään ihan tosi harvoin, höpötellään someteitse varmaan vuoden jokainen päivä.

Lehtijutut - Mä tykkään kirjottaa ja lukion jälkeen kuvittelinki että musta tulis hyvä toimittaja. No ei tulis, mutta silloin tällöin mun tutut antaa mun rustailla juttuja niiden lehtiin. Entisessä elämässä olin Agrologit-lehden toimitussihteeri, mutta tälleen harrastuspohjalta kirjottaminen tuntuu paljo kivemmalta.

Maria - Ystävä, jonka kanssa ollaan tunnettu vaippaiästä asti. Toimii perheensä kanssa nykyään mun sijaiskotina Oulussa, kun tarviin lomaa. Jokaisella pitäisi olla oma Maria.

Nörtit - Mä en oo mitenkää erityisen fiksu ja inhoan matematiikkaa, mutta jaan saman huumorintajun ja leffa-/ tv-sarjamaun ku mun nörtimmät ystävät. Ja jos niille on kiltti, ne auttaa mua mun tietokoneen kans. Ja vastaanottaa kännipuheluita. Terveiset Matille, oon vähän velkaa.



Onepiece - Mun tärkein vaatekappale. Julkisesti pukeudun yleensä farkkuihin tai mekkoon, mutta kotona mua on tänä talvena nähty aniharvoin missään muissa vaatteissa kuin haalarissa.

Punakorvakilpikonna - Mindy. Niitä oli exän kanssa kaksi, Mork & Mindy. Toiselle etin eron jälkeen uuden kodin, ja nyt on enää tää 20v. tyttökonna. Se on vähän traumatisoitunu ja hirveen arka, mutta tullaan silti hyvin juttuun.

Qstock - Oululainen rokkifestari, järjestettiin ekaa kertaa muistaakseni 2004 ja oltiin paikalla Marian ja mun silloisen poikaystävän Jukkiksen kans. Sillon suurin bändi oli Tehosekoitin. Täällä on rakastuttu, riidelty, ryypätty, otettu hennatatskoja, heitetty ulos miestenvessasta, meinattu joutua tappeluun, nähty helvetin siistejä bändejä... Kaikki.

Runokirja - Mä päätin pari päivää sitten alkaa kirjottaa runokirjaa. Oon nyt vähän hukassa sen kanssa, syystä että en oo varma millasia runojen pitäis olla. Oon harrastanu elämäni aikana maalausta, teatteria, pianonsoittoa, kirjoittamista, mutta runot on mulle ehdottomasti vierain taidemuoto. Täytyy siis tutustua.

Saunajooga - Laji johon tutustuin viime kesänä MeNaiset Sport -lehden jutun kautta ja sain sitten synttärilahjaksi kirjan aiheesta. Yks arjen tärkeimmistä helpottajista.

Twitter - vie nykyään ehkä 40 % mun ajasta. Lempisome ehdottomasti.

Uusi-Seelanti 2011 - Mun kaverit ei jaksa kuunnella enää yhtään tarinaa tästä reissusta. Mutta sillä reissulla oli silloiseen avioeron keskellä pyörivään kaksvitoseen aika iso vaikutus.

Velho ja Enni - Mun kummilapset, jotka asuu molemmat Oulussa. Toinen on Marian, toinen mun veljen lapsi. Rakkaimmat, joita näen ihan liian harvoin.

Whatsapp - Pönkittääkseni nörtti-imagoani listaan vielä yhden kännykkäsovelluksen lisää.

X - Mun yliherkkyyksien määrä. Herkkähipiäinen ja herkkävatsainen ihminen.

YUP - Bändi, johon rakastuin joskus 18-19-vuotiaana, kiitos tästäkin Marialle ja Jukkikselle. Kuunnellu näitä ehkä eniten ikinä.

Zabavan Chesna - eli mun Senna. Stabiilein asia mun elämässä, kaikkein rakkain.



Åre - Mun perhe on aina harrastanut kaikkia mäenlaskuhommia, ja kun olin junnu me käytiin Åressa laskettelureissulla. Mä oon opetellu laskeen suksilla joskus kolmevuotiaana, kymmenvuotiaana vaihdoin sukset lumilautaan ja sillä tiellä ollaan edelleen. Aika vähäiseksi jääny laskeminen viime vuosina, mut on se taito edelleen tallella.

Äiti ja isä - Täytyy kyl kiittää jotain tuntemattomia voimia, että mulla on niin mahtavat vanhemmat, jotka aina auttaa ja tukee kun on tarvis.

Iskä ja mä, kaupungilla taas.
Öinen touhuaminen - Oon huomannu, että mä oon luontainen iltavirkku, että vaikka tekisin mitä niin ei se uni tuu ennen puolenyön aikoja. Lisäks heräilen tiuhaan, näen paljo unia ja parhaassa tapauksessa myös puhun ja kävelen unissani. Yksinasuessani ei oo ollu todisteita kävelemisestä (ja nyt ku on parvisänky nii toivon ettei niin tapahdukaan), mutta lapsena kävelin paljon.

1 kommentti:

Kerro joku juttu!