tiistai 1. huhtikuuta 2014

Mekin ollaan kiinnostavia tyyppejä

Koska olen nyt useammassa kuin yhdessä blogissa nähnyt Gloria-tyyppistä aakkoshaastetta, niin mäkin haluan listata kirjaimia ja olettaa, että jota kuta kiinnostais mun urpot listani.

A - Meikän entinen sukunimi alkoi A:lla ja oon aina ollut melkein ekana kaikessa. Nyt oon R-ryhmässä ja luulen, että mun maailma tulee vielä sortumaan, koska olen hyvin tottunut olemaan aina kaikessa ekana. Mitenköhän tuo kouluissa käytetty aakkosjärkkäkäytäntö vaikuttaa ihmisten psyykeen? Mä väitän, että olisin esim. vähän parempi häviäjä (enkä haluaisi tappaa kaikkia, joille oon hävinnyt), jos mun sukunimi ei ois 27 vuotta alkanut A-kirjaimella.

B - Banaani. Kun olin alkuvuoden tiukalla personal trainerin kuntokuurilla, mun teki vaan mieli banaania, kun se ei ollut millään luvallisten listalla ja sallitut cheatit käytin johonkin ihan muuhun. Kun ruokavalio loppui, oon syönyt ehkä 2 banaania, et olipa hirvee himottelu taas joo kyllä. Ei siis kauheen merkittävä juttu mun elämässä ehkä kummiskaan.

C - Coca Cola Zero. Jos ei muuta konkretiaa käteen jäänyt tosta kuntokuurin sivutuotteena nautitusta ruokakuurista niin kokisaddiktio löytyy!

D - Hei tää D vois olla mun reisitatuointini (Lilleri-)D2, mut onks sekin vähän kaukaa haettua.. Tai sit DINOtatuointi, sekin on luojan kiitos valmis! Omistetaan tää kohta joo Datuoinneille!

E - Ei. Tuppaan olemaan melko negatiivinen ihminen. Mä oon joskus päättänyt, et vietän kesälomani niin, etten sanoisi mihinkään ehdotukseen 'ei', vaan oisin aina mukana kaikista urpoimmissakin ehdotuksissa, että aina kun tarvii edes miettiä, et pitäiskö, niin vastaus ei ois EI.

F - Fuuuuuuuuucccckkkkk mua turhauttaa välillä ihan v***sti puhua ihmisten kanssa, kun ei löydy yhteistä säveltä ja kun tyypit ei vaan tajuu, vaikka kuinka koitat selittää ja selittää ja selittää ja selittää. JA sit kun ihmiset ei kuuntele! (yllättääks, et tän kohdan juuret on töissä)

G - Kauhee miettiminen oli, mut keksisin! Gluteus maximus, koska läskin pitää reenaa! Kyykkää läski, kyykkää!
Kyseessä siis:


H- Harrastukset! Mä oon tosi kova keksimään uusia harrastuksia ittelleni. Muutaman vuoden repertuaari käydyistä kursseista tms: baletti, astangajooga, kitaransoiton alkeet, ompele arkeen ja juhlaan, laulu, kierrätysmateriaalista koruksi, longboarding for beginners, uudista tyylisi, hopeasavi... tässä nyt äkkiseltään muistamani..

I - IRC!! Nyt kaikki nykyviestimien ihkuttelijat turpa rullalle, irkkaaminen on AIVAN VIELÄ TÄTÄ PÄIVÄÄ! Mun ja vaimon pääasiallinen viestintäkeino suulla puhumisen lisäksi. 

J - Jarno. Jarno on hieno mies, terävä kun partaveitsi, oikeestikin monissa jutuissa, vaikkei ehkä päälle päin heti uskois. Lisäks Japi on ärsyttävän hyvä about missä tahansa peleissä, oli kyseessä sit tietokonepeli, korttipeli tai jalitsu (tässä viitataan taas kohtaan A ja sen loppukaneetteihin) Mikäli mielenkiintosi heräsi ja kaipaat elämääsi hirveen hyvää mieshahmoo, ni tsigiditsekitaut

K - Kalja ja kaverit ja kesä! Tää on kaikille kolmelle! Usein nää liittyy sitkeesti toisiinsa, ilman kavereita en varmastikaan jois kaljaa ja ilman kaljaa ei ois ehkä niitä kavereita ja mun kaverit on nyt vaan maailman parhaat tyypit! Oon ollut vähän huolissaan, kun en oo tän vuoden puolella saanut juotua kun ihan yhden käden sormilla laskettavan määrän oluita! Mut mulla on hankittuna jo ens kesän avain = pullonavaaja! #KESÄTULEJO! #kesäkesäkesä

L - Lapset - Jos ei vaan taho! Mua vähän ärsyttää, kun kaikki on varmoja, että nyt me ruvetaan vääntää pentuja tai lähinnä että olis jo pullaa uunissa. (Kiitti, oon vaan muuten läskistynyt) Mä olisin halunnut aprillaa aiheesta julkasemalla tän alla olevan kuvan, koska must ois aika hauskaa koijaa jengii tällasella munasarjoissanionvikaa-kuvalla, koska kuka muka tajuu näistä ikinä, missä se pikku papunen nyt kasvaa, en mä ainakaan:
Too much information EHH? Tää on mun kohtu! Siel ei kyl pitäs kasvaa mitää ylimäärästä, oon aika varma, ettei oo papuja tuloillaan.
M - Minä, mä ja meitsi. Oon kyllä mun elämäni tärkein henkilö, ihan rinta rottingilla voin väittää näin. Juteltiin kerran Salhan kanssa tästä, et ihan paskapuhetta, että joku asettais aina jonkun muun etusijalle, tai siis että ainakaan mä en tee niin ja mun mielestä olis tosi urpoa väittää tekevänsä niin. En missään nimessä tarkoita sitä, ettei muita tarttis ajatella, mutta jos joku vaikka kysyy multa jeesiä, niin kyllä mä mietin ekana, että sopiiko se mulle tai huvittaaks mua ja sitten mietin, et ok, tästä ois hyötyä/apua/iloa tolle mun frendille, totta munassa jeesaan.

N - Neulominen. Kevät on vienyt neulomishimot, mikä on ihan hyvä, koska on tota hääaskartelupaskaa kaikki pöytäpinnat täynnä, mut Noora linkkas tän ja alkoi taas kiinnostaa.

O - Onnettomuusalttius. Tässä loogisesti numeroituna 1, 4 ja 5 damagea siitä, kun jäin auton alle (Yks sana: KYPÄRÄ), 2-kuva siitä, kun töissä röökillä sytytin itteni tuleen (onneks imen enää sähköröökii), 3-kuva ekasta itseopiskelukitaratunnista, koko vehje hajos: ei voi eikä kantsi korjaa ja 6-kuvassa mun tyyppivika: paska ranne. Mulla on tosi paljon kuvia kaiken maailman mustelmista ja haavoista jne. Lienee joku hieno latinankielinen termi sille mielisairaudelle, joka aiheuttaa tarpeen valokuvata vammojaan.


P - niin kun pojat. Poikien kanssa hengaillessa on tosi lystiä, oon oppinut kaikkia uusia juttuja poikaseurassa, mm.
-- nyökyttelemään semiuskottavasti jossain diipihkössä musakeskustelussa
-- hakemaan päihtymisessä sitä olotilaa, joka seuraa sen pahan olon jälkeen, kun ennen oon stopannut juomisen aina sihen
-- sen, että joskus on ihan siistiä mennä nukkumaan vasta kun aurinko nousee
-- ihan liikaa penkkiurheilusta
-- juomaan kaljaa ja rommia ja jallua ja..
-- sen, ettei asioita kannattais ottaa ihan hirveen vakavasti
--  tosi paljon hyvää musaa. Pojat <3

Q - Quorn! Oikeen hyvä hipin lihatyyppinen ratkaisu, mut ei sovellu vegaaneille (sis. munaa). Ostettavissa pakastealtaasta, kyseessä on sieniproteiini, josta esim. rouhe menee hienosti jauhelihana. Soija-allergikkona hurraan tälle ihan hitosti. Varokaa soijaa, sille yliherkistyy!

R - Risto.
Vaatiiko selityksii EI.
S - Salha! TIETTY! Ollaan siis alunperiten lukiokaverei, mä vietin Torkkelin kuvataidelukiossa kokonaista kolme jaksoa, ennen kuin pimeys teki pääni sekavaksi ja vaihdoin kotikylän lukioon. Oli sikamaista herätä aamulla viiden jälkeen ja hypätä kasin aamuina bussiin noin klo 6. En nähnyt aurinkoa laisinkaan tuona talvena.

T - Twitter = mun tuoreehko tuttavuus, mut ehkä suokkarein someista!

U - Ulkomaan matkailu - ihan sama mihin mennään, kuhan johonkin pääsis!

V- Vaimo. Varmaan kiistatta mun elämäni lempparihenkilö, kyl mä vaan tykkään siitä.
ja vaimo tykkää noista musavärkeistään.
W - www, kelatkaa millasta elämä ois ilman world wide webbiä! sitä plärättäis puhelinluetteloo ja soiteltais paikkoihin, kun mietittäis moneen ne on auki ja kirjastoon polkastais hakemaan tietoo, kun ei ois wikipediaa. HUI.

X - X-files on kyllä kova! Ollaan vaimon kans juteltu, tai siis ainakin meikä on puhunut ja se on tyynesti nyökytellyt, että hienosti on kestänyt aikaa tää sarja. Jos sul on Tomi vielä lisää tuotantokausii, mitä me ei olla lainattu, ni tahotaan niitä lisää lainaan!

Y - Yöunet on tosi tarpeellisia. En vaan toimi, jos en saa nukkua noin kahdeksaa tuntia yössä. Kärsin vähän terveysvaivoi tuolla viime vuonna ja nukuin ihan hemmetin huonosti ja vähän, enkä muista siitä ajasta pal mitään, paitti et oli ihan hirveetä paskaa kaikki. Kyllä se vaan on parasta kuorsaa kunnon yöunet, on! En voi kässää, miten joku voi toimia jollain 4-5h yöunilla yäk.

Z - Zombit. Mä pelkään ihan saatanasti kaikkia pelottelujuttuja, kuten zombit, vampyyrit jne. Ei paljon kiinnosta kauhuleffat. Muistan edelleen, kun olin esiteininä kaverin luona, katottiin myöhään iltaan Urban Legends tai jotain muuta vastaava köppäkauhuleffaa ja mun piti siitä sit polkee yksin himaan. Yöllä. Yksin. Ylämäkeen. Vitu, että oli reidet hapoilla, kun pääsin himaan. Salha, mä en vaan voi lähtee sinne zombierunille, en voi.

Å - Åbo. Siel asuu ja on asunut kaikkii meikän tyyppei, oikeen hyvä kaupunki! Etenkin kesäsin digaan ja vietän aikaa jonkun hoteissa.

Ä - Äiti on ihan paras! Mä en ikinä oikeen tappele mutsini kanssa, ei kuulu meikäläisten pirtaan se. Mua yläasteikäsenä hirvitti ja inhotti, kun kuulin, et jotkut on huoritellut mutsiaan, ei niin vaan voi tehdä!

Ö - Öööö hei apua! Ei oo helppo keksii, tulee mieleen yö-sanan ööllä alkavat muodot, öljy ja öylätti, mut eihän niistä mikään liity mihinkään. Muillakin on ollut ongelmaa, sillä kun heittää googleen hakusanaksi Ö:n, se käy ehdottelemaan, että Ö:llä alkavia sanojako kaipaat, mennään näillä siis! Ödeema - liittyis akuutisti kohtaan O ja mustelmat ja turvotukset -- Ökyrikas - oisinpa! -- Ölistä, öristä, örveltää -- joo nää me otetaan! Pitäs enempi juua kaljaa ja kännissä ÖLISTÄ/ÖRISTÄ/ÖRVELTÄÄ menemään.
Bonarina viel Ö:hön vanha klassikko: parempi Överit kun vajarit, koska enemmän on enemmän.

HAHAA mä haastan tähän hommaan Rottatopin, jos tää vaan vahingossa sattuu sattuu sun silmään! Oon ymmärtänyt, että ihmisiä voi haastaa kaikenlaiseen, esim. kaksintaisteluun heiluttelemalla valkosta hanskaa vai häh voiko, emmä enää tiiä. Kello on 51 minuuttia yli mun nukkumaanmenoajan (kts. kohta Y) ja mun pitäs viel ripustaa pyykit, kerätä kuivat pyykit ja käydä suihkus - ei terve! Nyt mä suljen tän MORO!

1 kommentti:

  1. Eää voi juku! Voisin teeskennellä etten nähny tätä, mut koska opinnäytetyön tekeminen alkaa jo vituttaa nii voin varmaa duunailla tän siin sivussa!

    VastaaPoista

Kerro joku juttu!